25. DISPOZIČNÍ ŘEŠENÍ PROVOZNÍ JEDNOTKY, SPACE MANAGEMENT
Dispoziční řešení prodejní místnosti:
a) GRID LAYOUT:
• charakteristický pro uzavření samoobsluhy, kde je výstavní zařízení uspořádáno rovnoběžně s bočními stranami prodejní jednotky
• uspořádání vede zákazníka určitým směrem, což může podnikatel využit pro prezentaci zboží
• výhodou je maximální využití plochy
b) FREE – FLOW LAYOUT:
• model volného pohybu zákazníka, který se orientuje podle vlastní vůle, může přehlédnout celou nabídku prodejní místnosti a není veden uspořádáním zařízení prodejních místností
• využití prodejní plochy je nižší
• používá se u nepotravin (především oděvy)
c) STANDARTNÍ LAYOUT:
• označení pro klasický pultový prodej, který neumožňuje zákazníkovi přístup k zásobě zboží ani volbu pohybu ve vztahu k nabídce zboží
d) BUTIQUE LAYOUT:
• má uspořádání jednotlivých sortimentních skupin do samostatných, více či méně uzavřených úseků, které mohou mít kromě sortimentního zaměření i odlišnou cílovou skupinu, barevné řešení, formu prodeje…