Edgar Degas (1834 – 1917)
– právník, hodně cestoval – Itálie (Řím, Florencie, Neapol) – kopíroval zde ren. mistry
– ve Francii se seznamuje s Manetem
– ovlivněn japonským uměním
– „fotky – momentky“, koně, dostihy, baletky
– kresby „klíčovou dírkou“
– Spartské dívky vyzývající hochy k zápasu, Rodina Bellelli, Před startem, Kancelář
bavlnářského závodu, Absint
– řada podobizen a real. žánrů z velkoměstského života, náměty žen při toaletě
– malířské vyjádření pohybu, nestřežené okamžiky, kavárny a cirkusy (Miss Lola v cirkusu)
– výraznější barevnost a dělenější rukopis, stále více užíval techniku pastelu
– Sled ženských aktů, jež se koupají, myjí, suší, utírají, češou nebo se dávají česat
– téměř oslepl, potom se věnoval sochařství (z vosku – tanečnice, ženské akty, koně)
– zabýval se i grafikou (monotypie)
– snaha o postižení okamžiku, rozšířil nové stránky velkoměstského života, nové kompoziční
způsoby
– byl první z malířů, kteří k tomu využili fotografii