PODNIKATELSKÉ FILOZOFIE
Při vývoji podnikatelské činnosti vznikly čtyři podnikatelské koncepce (filozofie)
1) Výrobní
technický rozvoj a vysoká produktivita práce
Cíl: vysoký objem výroby
poptávka nabídka
Výrobková
důraz na kvalitu a technickou úroveň výrobků
kupující dává přednost kvalitnějším výrobkům za vyšší cenu
Prodejní
nabídka poptávka, potíže s odbytem
psychologické působení na zákazníka „Jdi a kup“
Marketingová
orientace na potřeby a přání zákazníka
nabídka poptávka
Dnes se využívá společenská podnikatelská koncepce SOCIÁLNĚ ETICKÝ MARKETING
Znaky:
podnik uspokojuje jen rozumné potřeby
nevyrábí se zboží, které ohrožuje zdraví a životní prostředí
podniky vyvíjejí činnost, která zvyšuje společenské postavení (podpora výzkumu, ochrana živ. prostředí, charita)