PROCES VÝVOJE NOVÉHO VÝROBKU:
• nové výrobky jsou nové modifikace- inovace existujících produktu nebo zcela nové značky
1. výběr námětů: zdroje námětů mohou být:
: vnitřní (zaměstnanci, úsek technického rozvoje)
: vnější (konkurence, zákazníci, dodavatelé)
– při výběru námětu je důležitá kapacita a možnosti firmy umožnit vývoj a
výrobu nového výrobku
2. podnikatelská analýza: je podrobný ekonomický rozbor, kde se marketingoví pracovníci zabývají cílovým trhem, tržním podílem životním cyklem výrobku a zjišťují náklady na výrobu, předpokládaný prodej a zisk
3. rozvoj výrobku: vyrábí se jeden nebo více prototypů, které umožňují provést testy funkčních vlastností nového výrobku
4. testování na trhu: výrobek je vyroben v malém množství a nabídnut na trh a začínají vznikat prognózy budoucího prodeje
pro tržní testování se používají tyto metody:
a) standardní testování: v předem vybrané oblasti je zahájena reklama na prodej nového výrobku a výrobek je nabízen za stejných podmínek, se kterými se počítá v celonárodním prodeji
b) řízené testování: prodej nových výrobků se uskutečňuje v předem vybraných prodejnách
c) simulované testování: provádí se u vybraného vzorku zákazníků, kteří jsou seznámeni s novým výrobkem, ale i s konkurenčfními výrobky a v simulovaných podmínkách provádí nákup
5. komercializace (organizace výroby): firmy se rozhodují do jakých oblastí a v jakém množství budou postupně uvádět nové výrobky na trh